Friday, June 15, 2007

Dräktiga tikar

Här växer hundmagarna så det knakar. Janice har gått 7 veckor idag och har haft mage sedan vecka 3. I morgon har Molly gått 6 veckor, fram tills i söndags var jag osäker på om hon var dräktig eller inte med helt plötsligt började magen växa. Så förhoppningsvis kommer vi att ha huset fullt med valpar i sommar. Det har gått tre år sedan förra kullen så de här kullarna är efterlängtade.

Pappa till Janice kull är "Linus" Notify Magic, uppfödd av Lena Johnsson, Ljuster kennel Notify och ägd av Maud Svensson, Askim hemsida. Linus är ännu inte två år fyllda och har till dags dato tagit tre CERT och flertalet CK. Jag hoppas mycket på den här kullen och önskar en riktigt fin tikvalp till mig själv, schh så inte Anders hör:-/

Pappa till Mollys kull är "Wilde" Isotop's Hot Shot, han är uppfödd av Ann-Marie och Malin på kennel Isotop's och ägs av Ninna och Agneta på kennel Notice. Wilde ligger just nu 1:a på SKBK:s topplista över vinstrikaste bedlington i Sverige. Och fler poäng kommer han inte att få i Sverige i år eftersom han och Ninna snart åker till USA där de stannar minst ett år. Jag är jätte glad att jag fick chansen att para Molly med Wilde innan de åkte till USA, finare bedlingtonkille får man leta efter. Wildes titlar NUCH, SUCH , USCH, SV-06, SV-07. Även i den här kullen hoppas jag på en ritigt fin tikvalp till mig själv, eftersom Molly är husses hund så behöver jag väl inte smyga med att jag vill spara en valp här iaf.






Molly nybadad innan välbehövlig klippning, visst kan man skönja hennes begynannde bebismage?

No comments: