Saturday, June 23, 2007

Midsommardags present

Janice flyttade in i vårt sovrum för några dagar sedan för att hon skulle ha tillgång till oss dygent runt. Igår var Janice sitt vanliga jag pigg och hungrig som en varg, i morse var hon ut en sväng men ratade frukosten. Jag bjöd henne på kattmat, hennes absoluta favoritgodis men tom det nobbade hon. En timme senare började hon skaka och ca en timme senare började hon få krystvärkar och vips så var första valpen född. Vilken hund jag hann knappt fatta vad som hände, jag har bara varit med om tikar som bäddat och stökat om i bädden och hässjat och farit fram så Janice tog mig verkligen på sängen.

Valp nr 1 är en liten tikvalp, dryga halvtimmen efter ettan kom tvåan en stor tik med bakbenen först. Det blev lite jobbigt och hon hängde halvvägs ute under flera krystvärkar, till slut hjälpte jag till lite och då kom även tvåan ut. Trean en liten hane kom strax efter tvåan och det sa bara plupp lika som med ettan.

Nu vilar tre fina små midsommarvalpar ut hos en trött men nöjd mamma Janice. Utanför sovrumsdörren ligger Nova och är jätte nyfiken, Molly tycker det luktar äckligt och har gömt sig i soffan hos husse.





No comments: