Sunday, August 19, 2007

Icky alias Baby Boy ensam kvar

Livet är hårt, minst och mammigast blev idag Baby Boy ensamvalp, lite gråt har det varit men det finns ju fyra bedlingtonvalpar att busa med. Att söka tröst hos mamma Janice har han inte så mkt för, Janice tycker nog att han är stor nog att klara sig själv nu. Visst busar och fostrar hon honom när hon vill och han kan tom få sig en tröste tuttslurk emellanåt.

Som en sammanfattning av de senaste åtta veckor kan jag bara konstatera att Janice har skött sin roll som mamma jätte bra, hon har axlat rollen väl. Nu ska hon få följa med mormor, Arne och Amie hem och bo med dem så både hon och hennes ärkefiende Nova kan få leva ett normalt liv utan ständga dörrar. Janice är fortfarande Nicoles hund men ska få bo hos mormor och Arne. Visst svider det i mitt hjärta att inte Janice ska bo hos oss men om jag är världens bästa matte så är min mamma näst bäst. Till mamma skulle jag kunna överlåta alla mina djur och veta att de får det bra.


Världens bästa och goaste Janice




Icky, två veckor äldre än bedlingtonvalparna och hälften av deras vikt har kommit på ett bra knep att busa med dem. Han tar tag i svansen och drar dem runt golvet så att jag måste rädda bedlingtonvalpen som för tillfället blir utsatt för hans lek.






Är detta månne en bollkalle?



Greta tuggar skor



En av grabbarna nyligen räddad från Ickys nya lek








No comments: