Saturday, September 22, 2007

Baddag och besöksdag

Idag har Börje varit och hälsat på, oj så denna kille har vuxit denna vecka inte fysiskt men psykiskt. Kanske inte helt till hans eget bästa... Han mottogs glatt av alla sex hundar här hemma och fick vara med och busa både inne och ute. Men Börje ville nog visa de andra vem som är Kung av dem, så han gick fram till en fäll och kissade några droppar sedan sparkade han på värsta vuxen manér med bakbenen och huvudet högt buret.

När de andra valparna ville hälsa på lillhusses flickvän och Börje satt bredvid henne morrade han. Så Nova tog sitt ansvar och talade om för honom var skåpet ska stå. Som om Börje skulle bry sig egentligen han som har en stor stark polare hemma som lär honom allt han kan. Börje delar hem med Cleo, lüzernstövare och Peppe, tibetansk spaniel. Cleo och Börje har blivit jätte bundisar.

Båda pojkarna Isac och Börje har fått jätte fina hem som jag är så stolt över.


Tjabo, Greta och Icky har badat och Tjabo och Icky har blivit klippta. Tjabo gick som en dans, hur snäll och lugn som helst. Icky gnällde i vanlig ordning när han fönades, klippningen gick hyfsat men så fort jag startade klippmaskin började han skrika. Rakade tassarna när han satt i min famn, klippte lite på honom och sedan började jag raka nosen när han satt på bordet utan att jag höll i honom ordentligt. Och hör och häpna det gick faktiskt jätte bra och jag kunde raka hela nosen utan alltför mycket tjafs med honom, han kanske börjar bli stor och lära sig eller så är det matte som inte pjoskar för mycket med honom *visslar*.


I morgon ska Tjabo och Greta fotas, man spar det bästa till sist. Nu vet jag någon som inte håller med mig;-)



Icky nybadad



Nybadad, fönad, klippt och rakad stack Icky snabbt in i en kattbur som alltid står framme. Han tror nog att om han sover så rör jag honom inge mer idag, stackarn kan ju inte vet att det är klart för den här gången:-)




Jag tror han sover räv bara för att lura mig


En bild från härom kvällen, vem sa att Nova var rasist mot vita pudlar... Ok då, Icky är undantaget som bekräftar regeln


Icky ligger och försöker fånga husses uppmärksamhet genom att tugga skägg och hår


Tittare tittare i bloggen där, säg mig vem som sötast i världen är!!!






No comments: