Wednesday, September 26, 2007

Greta flyttar

Idag har Greta flyttat till sin nya familj, hon ska bo i Storvreta tillsammans med sin nya familj. Hon kommer nog att få en lätt övergång från att ha bott här till sitt nya hem eftersom det redan finsn en bedlington där. Greta kommer att dela hem och familj med Toolbox Wild Thing "Sara".

För mig som aldrig haft en hund hos fodervärd förut känns det här mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på. Greta har en stor plats i mitt hjärta och jag trodde det skulle bli svårt att lämna ifrån mig henne, men till den här familjen känndes det så bra och så rätt. Jag är helt övertygad om att Greta kommer att få ett underbart hem där, hon kunde inte ha hamnat bättre.

Lycka till Ingela, Johanna och Sara med er nya lilla tös!


Och Tjabo då... ensam valp kvar i Mollys kull, han har letat efter Greta men nöjde sig sedan med att bli osams med Icky så till den grad att Nova fick gå emellan. De var nog alltför trötta smågrabbarna. Så direkt efter kvällsmaten gick Tjabo in i valphagen och kurade ihop sig alldeles själv i den stora korgen som de tidigare trängdes i alla fyra. Jag hade tänkt att han skulle få sova tillsammans med Icky men han var så nöjd med att ligga i sin gamla korg så han får ligga kvar där, jag har dörrarna öppna så att jag hör honom och kan flytta honom om han börjar gråta i natt.



Greta nybadad, lite ledsen är hon för att matte utsätter henne för sånt elände som badning, föning och framförallt rakning, huu säger hon

Greta talar om för mamma Molly att hon är bäst


No comments: