Sunday, September 2, 2007

Äntligen

har bedlingtonvalparna fått sina stamtavlenamn. Mitt huvud har varit helt tomt på namn, jag har inte lyckats komma på ett enda namn. Den första som fick sitt namn var Isac som hans blivande husse och matte fick hitta på namn till själv.

Tjabos namn fick jag genom ett TV program, FBI Arkiv som handlar om en massa storbusar. Så han är uppkallad efter en inte allt för god människa men själva namnet är lite sött om man glömmer var det kommer ifrån. Egentligen skulle han fått ett namn som Ninna hittade på som hade passat Tjabo som hand i handske men, det fanns redan en bedlington med det namnet och med en numerärt så liten ras som vår så tycker jag att alla ska få ett alldeles eget namn.

Greta har egentligen haft ett namn länge men jag ångrade mig. Så när jag skulle klura på ett namn till henne så fastnade jag vid Karolinas Ronjas namn, jätte läckert namn och Ronja är ju en storvinnare. Så med det i bakhuvudet fick Greta sitt namn.

Malin gav Börje hans namn Börje vid första ögonkastet på honom, men Börje duger inte samtavlan eller gör det det... hm, funderingarna gick hit och dit. Burger King var Malins förslag vilket under dagen hos Malin slutade med Börjer King. Gissa vad Nicole tyckte om det namnet, he he INTE med stora bokstäver. Så igårkväll satt jag och beklagade mig för Margona att jag saknade ett namn till en av valparna och genom att göra om Burger/Börjer King fick han med Margonas hjälp sitt namn. Börjes nya matte gillade detta med King så det behöll vi.

I morse stack jag snabbt iväg till brevlådan och postade registeringsbrevet, så att jag inte skulle ångra mig och låta det dröja ännu längre. Det är tur att inga valpar åker förrän nästa vecka.



Börje lite avundsjuk på Isac som sitter i stolen

No comments: