Monday, October 8, 2007

Buspojkar

Två av de tre små buspojkarna sover gott i soffan med Molly. Så goa och rara, när de ligger så här kan man inte tro vilket bus de kan hålla på med:-)



Den här pinnen var tills för bara ett par dagar sedan en liten lönn, som självsått sig i min blomrabbat i Norrtälje och som jag sedan tog med mig hit ut. Jag har vårdat den ömt i två år och vips har valparna beskurit den åt mig på nolltid, morr på dem. Försökte förklara för dem att man inte hamlar så här små lönnar men...
I förrgår hittade jag min pil som jag satte som stickling själv förra våren uppgrävd ur jorden. Det började för några dagar sedan då den nu ca 1 m höga pilens blad försvann, sniglar den här årstiden, hm tänkte jag?? När jag hittade den uppgrävd och rejält beskärd/betuggad förstod jag vilka de sniglarna var.



Liten Tjabo tittar vacker på matte och ser ur att tänka jag har inte rört någon pil eller lönn.


Tjabo försöker ta Stigs pinne, hm undrar om det är en bit av lönnen...


Till höger syns den nytuggade flädern, här tog jag dem på bar gärning. Tjabo tog sig en tugga med nyklippt gräs istället det verkade funka lika bra som buskar och träd att tugga på.


Stig låtsas som om han inte rört flädern, typiskt att skylla på de yngre.






No comments: