Monday, March 24, 2008

Snö, snö och åter snö

Idag började dagen med solsken som mitt på dagen övergick i ymmigt snöfall, som fortfarande håller sig. Termometern visar på 0,6 grader vilket räcker gott och väl för att göra snön precis lagom för att fastna i hundpälsar:-( Stig får styltor hela benen, Nova och Molly får snöklumpar på nedre delen benen och Icky får styltor som sitter ihop med snön som fastnar under magen på honom. Så efter varje gång de varit ute måste Icky och Stig dushas av så att snön smälter, Nova och Molly får ett gäng handdukar att ligga på under tiden det tinar av sig själv. Så här har vi haft blöta hundar mest hela dagen och jag har kommit fram till att jag föredrar regn och lera framför kramsnö. Jag tror hundarna mår bättre av att vara skitiga av jord och lera än att snö fastnar i pälsen gång efter annan. Vad som är lättsammre för mig är ju en annan femma:-)

Igår var jag med Lena och Marianne på lilla Stockholm. Icky blev BIM valp, söt Myra BT-2 och Cilla fick ett HP. Jag filmade en del men tyvärr kan jag inte öppna skivan på min dator så jag ska kolla om jag kan hitta ngn "expert" som kan hjälpa mig.


Ickys kritik:
Mkt lovande valp av utmärkt typ. Utmärkta proportioner. Vackert ädelt huvud. Vackra mörka små välformade ögon. Härligt uttryck. Vacker hals. Utmärkt kropp. Bra tassar. Välansatt svans. Utmärkt pälskvalitet. Färgen måste renas. Rastypiska lätta rörelser.

Utöver kritiken fick jag så mycket lovord över Icky av domaren, han tyctte jätte mycket om honom och hoppades att hans färg skulle bli bättre. Jag börjar ju tro att han ska bli vit vad det lider, för nu har han stora partier som är rikigt vita och i botten är han vit.

No comments: