Monday, May 19, 2008

Dagen efter Hässleholm

Kom hem klockan ett i natt efter två trevliga dagar i Hässleholm. Snacka om att Lena och jag har genomgått en prövning i helgen:-) Lena har fått lära sig hur det är att vänta på mig som alltid ska vara så omstädig innan jag kommer iväg och jag å min sida har fått prova på Lenas dygnsrytm. Upp i ottan och i säng i tid, nu ska jag tamig 17 försöka hålla dessa tider någorlunda.

Lördagkväll tillbringade vi hos Maud och Bruno i deras husvagn, vi firade Linus Danska Championat och Snövits Cruft's kvalificering. Sedan var hos Monica och Bengt vid deras fina husbil och jag blev jätte kär i en liten silvertik på 8 veckor.

Lena och jag har bott i Knäred i husvagn hos Jennie och hennes familj.

Igår hann jag se bedlington bedömningen och träffa lite bedlingtonmänniskor, kul! Lite avis blev jag på dem som hade varit på SvTeKs utställning i lördags, Malin och Ann-Maries Oliver blev BIS hade varit så kul att få se snygg Oliver vinna. Igår blev Sigge BIR och Ronja BIM, de går inte av för hackor de heller.

Sen fick jag se några hundar som jag tidigare bara sett på bilder bl.a. Maria Sonestads Pontus, en riktig snygging och Hannes, Peak var en positiv överraskning, en snygg kille av den lite rejälare sorten.

Utställningsresultaten:
Lördag SKK: Icky, CK, Jkl 3
Ärtan, 1
Myra, 1
Snövit, 1

Söndag SPK: Icky 1, Jkl 4
Ärtan, 1
Myra, CK, Jkl 1, BT 2
Snövit, 1



Köttbullar är mums, matte gillar inte godis som luktar, köttbullar, korv och sånt mumsigt.
Men jag har fått henne att ha med sig det på uställningar iaf annars vill jag inte ha ngt godis och inte vill jag springa så mkt heller;-)

*

Söta lilla Myra var med, charmigaste bustrollet som finns. Igår söndag vann hon juniortiksklassen med CK och slutade som bästa tik två, hon var så fin i ringen. Det lilla trollet var så snygg och hon ägde ringen.
*


Ärtan pärtan var också med, så fin och så duktig i ringen. Icky och Ärtan har funnit varandra under helgen och kamperar bra ihop.
*


Snövit med matte i ringen. Lilla Snövit är så fin och matte Jennnie visar henne så fint, men... Jennie har annat att träna på än att visa hundar,
*

No comments: