Saturday, May 10, 2008

Sommar redan i början på maj

Oj, vilket kanonväder vi haft idag. Strålande solsken och lugnt, nästa för varmt för min del men det är väl synd att klaga första sommardagen;-)
Mitt på dan gick hundarna och jag ner till bryggan och till hamnen. Hundarna tyckte en lugn promenad i sakta mak var ok trots värmen, fotbad tog de nere i gästhamnen. Båtfolket börjar dyka upp och affären i byn blickar framemot årets gulddagar, parkeringen har varit smockfull idag och kö i kassan :-o lite annat mot vinterns få kunder, fördelen nu är att det blir lite omsättning på varorna.
Nu har Anders och jag varit ensamma hemma en hel vecka, Caroline har varit på segling och Nicole bor ju på skolan. Igår åkte dem till sin far och kommer inte tillbaka förrän på måndag, så Nicole lär jag inte hinna se förrän om ett par veckor. När hon kommer hem på fredag har jag redan hunnit åka till Skåne och hon har redan åkt när jag kommer hem på söndagen, och när hon kommer hem veckan därpå är jag i Härjedalen. Caroline kommer iaf hem på måndag efter skolan. Jag är inte helt överens med detta att de är borta så länge i stöten, känns jätte konstigt.
Första middagen ute i år, klockan är nu 19,30 och det är fortfarande 18 grader.



Honung är snabb som attan att springa ut nu, så fort hon ser en chans så drar hon ut. Jag vågar inte låta henne vara ute själv men en stund under övervakning får hon vara ute.



No comments: