Friday, June 13, 2008

Nedräkningen har börjat

Nu börjar det närma sig valpningsdags, drygt en vecka är det kvar nu. Så det är hög tid att damma av vålplådan och bädda iordning den till Nova, frågan är om hon vill ligga i den eller i vår säng... Jag får nog ta en diskussion med henne kan jag tänka mig, har man egna bebisar så ligger man inte i husse och mattes säng men det är ok fram tills dess att de kommer.

Snacka om att den där damen fått egenheter, hon har stenkoll på vad husse gör from ca kl 20. Vid 21 tiden ställer hon sig utanför vår sovrumsdörr och hänger med huvudet och väntar på husse, när han är redo att lägga sig ska de två gå ut en snabb sväng. Sedan snabbt in i sovrummet väl där inne sätter honsig mittpå golvet och inväntar sin Frolic som husse alltid ger henen på kvällen. Sen lägger hon sig alltid i sin korg i vårt sovrum efter några timmar väcker hon husse så att han kan tända lampan så hon ser att hoppa upp i sängen (hon har aldrig provat med mig;-) Fram på morgonkvisten byter hon plats i sängen och lägger sig mellan husse och ytterkanten på sängen, går husse upp före mig så lägger hon sig närmare mig och pockar på att bli kliad på magen. Senaste veckorna vill hon gå ut och kissa vid fyra tiden, oftast väcker hon husse då med :-D

No comments: