Monday, June 23, 2008

Nova + Stig = 4 valpar

Inatt började Novas förlossning med jätte svaga värkar som bara blev sämre, tidigt i morse åkte vi in till Ultuna där veterinären belsutade att snitta henne. Röntgen visade 4 valpar men hjärtljud hördes bara från en, så jag förberedde mig på det värsta. Men alla fyra levde och de behövde ingen extra hjälp att komma igång utan alla fyra var pigga och full av liv. Två hanar och två tikar blev det, alla blå. Och enligt matte så är de världens sötaste valpar så klart.

Vikter, tikarna 271 g och 259 g och hanarna lite mindre 240 g och 235 g.

Nu ska vi försöka få oss en ordentlig natts sömn, det har blivit lite dåligt med det de senaste dygnen. Jag tror att jag slumrade ca 1 timme inatt och en stund på em idag, men att sova bredvid nyfödda valpar som inte hittar rätt på en gång lär väl bli lite si och så. Men vad gör man inte för de små liven och Nova verkar nöjd att ha mig nära.



Nova trött men nöjd med sina små


Alla fyra äter ordentligt


Stora tiken tar väl för sig av matbordet, högt och ljudligt talar hon om iaf
någon puttar bort henne

No comments: