Thursday, June 19, 2008

Påhittiga hundar

Igår lyckades Molly ta sig över staketet... fråga mig inte hur, men jag tror att det var en ren lyckträff. När Irene och Börje kom blev hon jätte glad och hoppade och studsade mot staketet, jag tror att hon lyckades hamna så att hon fick stöd för benen på någon regel och att hon i bara frten hävde sig över. Hon har inte gjort om det iaf *peppar, peppar*

Idag var det Stigs tur att göra ngt förbjudet, "rymma". Om man kan kalla det rymma att ta saken i egna händer och gå hem. Vi bor jätte nära byns affär, ca 200 m bara jag brukar alltid låta hundarna få turas om att följa med. Det är bra träning för dem att se lite folk och att sitta passivt och vänta en stund, eftersom vi bor i en liten by där "alla" har koll så tror jag inte att det är så lätt att få dem stulna där heller (jag har dem aldrig ensam därutanför i värsta turistsäsongen). Dessutom ser jag dem bra genomn affärens fönster. Idag fick Stig följa jag band honom i samma vanliga stolpe som alltid och 1½ meter ifrån honom står en tjej och säljer jordgubbar. Jag är inne på affären ca 10 min, när jag står i kassab ser jag genom fönstet hans koppl runt stolpen men inte Stig, jag tror att han står bakom jordgubbstraven eller nåt så jag reagerar inte. När jag kommar ut händer Stigs koppel runt stolpen men inte hund och inget halsband, hm mktmysko kan en hund knäppa upp en rejäl karbninhake själv... En hjälpsam dam ser att jag ser förvirrad ut med mitt tomma koppel (jordgubbstjejen hade inte märkt att han försvann), hon säger att en pudel (morr det är en Bedlington:-) sprungit över parkeringen och skällt. Hon pekar åt det som vi bor och säger att han skällde hela tiden. Jag ringde hem till Anders och bad honom kolla om Stig var hemma, när Anders kom ut kom Stig glatt skuttandes på vår infartsväg. Men när jag kom hem ägnade han mig inte ens så mkt som en blick, inte en svansvift trots att jag pratade glatt och klappade om honom. Nåja tur att han gick hem iaf, hur han kom lös förblir en gåta.

No comments: