Friday, June 6, 2008

Vilken värme, puh


Idag måste det ha varit årets varmaste dag, hu så varmt. På fm försökte jag mig på att plantera lite pelargoner men jag fick ge upp pga värmen, jag är nog inte riktigt gjord för sån här värme. Ägnade en stund åt att vattna istället och det var något som Icky gillade, han jagade vattenstrålen från slangen och blev dygnblöt men ack så kul han hade.

På em kom Ewa Pajunemi (kennel Yildiz) hit en sväng, vi satt i skuggan och flämtade medan hundarna strosade i trädgården.

Tjocka Nova fick sig ett bad och en grovklippning, stackars lilla stumpan så tjock hon blivit. Förra söndagen var hon inte tjockare än normalt men under denna vecka har hon svällt på alla håll och kanter, så nu det är ingen tvekan om att hon är dräktig. Så om lite drygt två veckor har vi valpar i huset igen.

På kvällen skjutsade jag in Nicole och en kompis till Norrtälje, de ska tälta på klubben i natt. Fest ikväll och jobb i parken i morgon. Caroline har varit i stan idag på picknick med några kompisar så hon var på klubben och väntade på mig för att få skjuts hem. Med mig hade jag Stig också för att han skulle få lite annorlunda socialträning, jag kan bara konstatera att hundratals knuttar och hög livemusik är inget som han tycker är konstigt.

Anders har varit ledig hela veckan för att fixa inför helgen, idag åkte han vid halvtio tiden på fm och har inte kommit hem än. Jag och Marie åker till halvnio i morgonbitti, insläppet för utställarna börjar kl 09. Sedan har vi några timmars arbete framför oss med att knappa in alla utställare på datorn och sedan knappa in alla röster. Så förhoppningsvis hinner vi ut en sväng däremellan och kolla lite. Se på spektaklet på Custom Bike Show


*

*


En blöt Icky som jagat vattenslangen

*

*

Idag letade jag reda på hundarnas "sommarvattenskål " den gillas, jag tror de drack ur den mest för nyhetens behag även om vatten behövdes både invärtes och utvärtes för överlevnad idag

*

*


Tre av mina fyra gullingar samlade runt vattenhålet

*

*

När de andra vilade i skuggan satt Icky på det här locket som var täckt med några centimeter vatten, han tyckte nog att det var en förträfflig svalka att sitta där

*

*

Stig och jag på klubben, här är vi på campingen i utkanten av festplatsen men Stige var lika cool uppe i baren och mitt bland alla partande knuttar.

*
*


No comments: