Wednesday, September 3, 2008

Tiden räcker inte till

inga foton blir tagna och inga uppdateringar sker. Jag har fortfarande bedlingtonvalpar kvar hemma, de är ena riktiga busar:-) De röjer utomhus så att grästorvorna ryker när de far fram. Nova, Molly och i viss mån Ikcy busar med dem medan Stig tittar på dem som om de vore något Honung släpat in. I morgon ska jag försöka komma ihåg kameran när vi är ute, de är så fina och goa valparna och så kul de har när de är ute. Jag kan vara i timmar med dem och bara se på hur roligt de har. De undersöker allt de hittar, nu senast är det kaninerna som är mest intressant. Potatislandet, sandlådan, mina pumpaplantor mm har gått igenom grundligt av dem.

Molly löper nu och för tillfället är det en grind och en låst dörr mellan henne och grabbarna hela tiden. Stig har verkligen fått smak på det där med tjejer, puh så "galen" han är. Markerar inomhus, morr och vill till Molly till varje pris. Nåja, det är skönt att mina bedlingtontikar inte löper så ofta.


Fick en stund för mig själv sedan övriga familjen gått och lagt sig ikväll, läste min vän Malins blogg på cancerfondens hemsida. Det gör mig så ont att läsa om den där djävluska sjukdomen, tårarna rinner för Malin och hennes familj. Tankarna på min syster som gick bort för nio år sedan i cancer kommer över mig.
Nog skrivet för den här gången, ska försöka komma till ro så att jag kan sova trots alla tankar. Klockan ringer tidigt imorgon, jobb.

Malins blogg finns att läsa i länken under, skänk gärna en slant till forskningen.
http://www.cancerfonden.se/templates/extensionwide____1669.aspx?involvementid=1207

No comments: