Sunday, November 23, 2008

Blåsig söndag

Idag har vinden tagit i allt vad den orkat hela dagen, på em började det snöa också. Jag och hundarna tog en långpromenad i skogen med Parson Russel killen Kiro och hans husse, matte och "farmor". Hundarna hade jätte kul, helst Kiro som trodde Molly löpte eller nåt han fick en del tukt och förmaning av henne med det brydde han sig föga om.

Candy har fått gå sin runda några ggr idag, den sista för kvällen var hon alldeles galen på. Hu det går inte att stoppa en vild och glad valp som vill hoppa och studsa. Jag går med hjärtat i halsgropen hela tiden för att hon ska sträcka sig eller förstöra ngn sena eller muskel. Tack och lov så gick det bra nu sover alla hundarna trötta och nöjda med dagen. Stig är nybadad och nyklippt (och ser för bedrövlig ut, ingen klippdag alls idag...) så nu är det fritt fram att sova i Carolines säng igen. Åå så han njuter nu, han älskar verkligen sin Caroline.

Gissa hur Nova avslutade lördagskvällen,.. hon gick in till Terrie och Leija och spydde upp middagsmaten, dessutom var det Stigs mat hon snott. F*n jag trodde att de där instinkterna försvunnit under de veckor hon varit borta, men de sitter tydligen djupt rotade i henne. Så är det ngn som har svårt att få sina valpar att äta så ställer Nova gärna upp och hjälper till, vää.

Nu är det dags även för mig att sova, jag har lyxat till mig och kolalt på två TV program ikväll framför en tänd brasa. Bonde söker fru reprisen och Ensam mamma söker, härlig kväll mao:-)

No comments: