Saturday, November 15, 2008

Återbeök

Igår var Candy på återbesök på Ultuna, hon träffade sjukgymnast, veterinär och blev röntgad. Läkningen går bra och det ser fint ut men,.. stiftet trycker på mjukdelarna så hon är lite svullen. Veterinären hoppas att hon kan ha kvar stiftet i två veckor till och att det då ska gå att plocka ut det. Av sjukgymansten fick jag lite bassning för att jag har låtit Candy gå lös i vardagsrummet förutom på nätterna och om vi går ute då har hon fått sitta i buren. Att ha henne lös i vardagsrummet med en halkig parkett är tydligen förenat med stor skaderisk, ops. Så nu är det burvila som gäller och ca 5 st 10 minuters promenader per dag. Lilla skruttan blir så uttråkad av att sitta i buren (tror jag det:-( ) hon har massor med goda ben av olika sorter i buren så att hon ska ha sysslesättning men det räcker inte så långt, tristessen slår till iaf. Men nu måste det få vara så här jag vill inte riskera en ny skada pga min egen dumhet. Nåja bur och nur hon ligger i soffan med oss också så fort ngn sitter där.

Mamma och Arne kom i torsdags och åkte hem igen i morse här är det snabba visiter som gäller :-) Jag hann klippa Janice iaf och det svider i utställningstarmen varje gång jag klipper ner henne, wow vilken päls den hunden har hoppas Icky får sådan också.

No comments: