Tuesday, December 30, 2008

Lite bilder

från senaste dagarna
*
Terrie och Vilja ute, Vilja går inte att fånga med en kamera
*
Hon är inte stilla så länge att man hinner ta ngn bild, fullt ös är hennes melodi
*

Honung står med tassarna på trappgrinden, nära ytterdörren kanske kanske kan jag smita ut idag...
*
Ickle vicke har fått en ny overall, kanon material och jätte bra passform,.. men, benen är för korta så jag får försöka komma på ngn bra lösning, förlänga dem kanske...
*
I soffan i hallen hittar man nästn alltid ett gäng hundar, här är det
Icky, Terrie och Molly
Terrie har en fäll halvvägs över sig + att Molly har lagt ett ben och huvudet över honom, gott såg de ut att må
*
Molly, Vilja, Terrie och Icky
Se så ljus Molly blivit, hon sam för bara några måndader sedan var mörkt grå. Men det dröjer nog inte så länge innan huden mörknar och pälsen som kommer är mörkare igen. Jag tycker det är häftigt att de kan ändra färg så mkt, det är ju inte som om det skulle vara samma hund som för några månader sedan.
*
Terrie är badad och klippt idag, han päls blev mörkare när jag klippte honom. Han är inte lika mörk som Candy men inte långt ifrån. De här valparna har en underbart djup mörkt grå färg, Stig såg likadan ut när han var i den här åldern. Nu är han ljusare men han är mörkare än mina tikar även när de är som mörkast.
*
I morgon ska jag försöka få till några bilder på Terrie
*





No comments: