Monday, December 29, 2008

Sista dagen för djurskydd på kommunen

åtminstone för min del, det är ju faktiskt några dagar kvar på året. Men jag har packat ihop min djurskyddsportfölj åtminstone för den här gången. Att jag tackade nej till att följa med till Länsstyrelsen betyder inte att jag inte kommer att försöka söka mig dit om de ändrar lite på var man ska sitta. För på Hantverkargatan i Stockholm kommer jag inte att sitta, då får det hellre vara. För ngt så tokigt har jag knappt varit med om, 10 mil in till jobbet tar ca 1,5-2 timmar på morgonen för att när man väl är på jobbet hämta en bil och kanske åka tillbaka till Norrtälje eller Nynäshamn eller nåt sånt. Jobba några få timmar åka tillbaka till Stockholm lämna bilen och sedan åka hem. Nej tack var jag tvungen att säga:-(

Så nu blir det att ta i med nya tag på kommunen med lite ändrade arbetsuppgifter, jag kommer ju även fortsättnignsvis att ha tillsynen på miljöskyddet inom lantbruken. Så jag ser faktiskt framemot 2009 och de nya arbetsauppgifterna jag kommer att få.

Var dricker era hundar vatten?... -vattenskål! Oki, det gör de flesta av mina med men `svarta faran´ dricker ur julgransfoten... denna lilla hund med sina egna idéer.
Igår bajsade hon inne och ops vilket guldglittrande bajs det var, gissa färgen på vårt julgranglitter...
Idag kräktes hon efter mkt om och men och gissa vad som kom upp,.. granbarr.
Men hon är söt och rar och go och älskar matte nästan lika mkt som Icky gör, hon gråter dock inte när jag går ut. Däremot hör hon min bil redan innan jag svänger in på vår lilla väg säger Anders.

No comments: