Thursday, February 12, 2009

Delta Blue debuterar i lydnadsringen

Så där jag då har en av mina egenuppfödda hundar startat i lydnadsklass 1, både jag och matte försökte mörka det länge :-) Men nu går det inte längre, SKK Hunddata,.. behöver jag säga mer eller;-)

Det är lilla Snövit som den 24 januari startade i Lk 1. Förutsättnignarna: ett kallt ridhus och regn och kyla utomhus. Gissa vad gillar Snövit ogillar, jo fukt och kyla. Och hur gick det då?

* Platsliggning 0 p, Snövits kommentar "-man vill väl inte frysa ihjäl eller..."

* Tandvisning 10 p, Bingo

* Linförighet 7 poäng, wow

* Fritt följ, höö höö ops fick nog hosta

* Läggande under gång 0 poäng, fortfarande risk för förfrysning, ett kallt ridhus det säger ju allt

* Inkallning 0 poäng, Snövits kommentar "- kallt om rumpan, och matte fattar ju inte att jag går mot henne när hon inte ser" :-D

* Ställande under gång 0 poäng, Snövits kommentar "-Öh, idioter men hallå, när matte kommenderade mig att stå så stod jag ju redan ändå fick vi en nolla. Undrar om det har något med att göra att jag stod och åt hästskit?"

* Apport 0 poäng, Snövits kommentar "-Idioter igen, tror de att jag ska ta den där saken i munnen som andra haft i sin mun, blä"

* Helhets intryck 8 poäng, Snövits kommentar "-haha där fick ni som trodde att jag skulle nolla resten ;-)"

Totalt 63 poäng



Snövit och storebror Simba tränar platsliggning på klubben
*
På samma tävling som Snövit debuterade i lydnadsringen fick storebror Simba 169,5 p och därmed ett 1: pris. Dock lyckades Simba också dra på sig en nolla men de andra poängen var så bra så det räckte iaf. Förmodar att matte nu siktar in sig på ett LP 2 med Simba som redan har LP 1.
*
Vad det gäller Snövit så är jag rätt övertygad om att hennes lydnadskarriär börjar som hennes utställningskarriär gjorde. Den började med resultaten 2, 1, 1, 2... och nu knappa året senare har hon två Svenska CERT och ett Danskt CERT. Så inom kort kan vi nog börja rapportera från prispallen vad det gäller Snövits resultat. Men en sådan envis och ihärdig matte som Jennie så lär det inte dröja innan 1:orna i Lk 1 ramlar in för Snövit och henne:-)
*
Keep up the good work Jennie!
Jag är så stolt över ditt arbete med hundarna och med dig själv, (läste i din blogg, du har kommit långt på väg;-)



No comments: