Sunday, February 8, 2009

Pudelklubben Gnesta 7 februari

en dag som Lena sent ska glömma, ja alla vi andra runt om kring henne och lilla Myra också för den delen. Vilken dag, upp i ottan efter 5 timmars sömn (jag som behöver minst 8 timmar/natt) frukost, rastning av hundar, packa bilen och sedan drog jag och Vilja iväg mot Östanå för att hämta upp Lena för att åka vidare till Gnesta. Det var som att köra i mjölk, tät dimma och först snö och sedan regn regn och åter regn.

Väl framme klippte Lena först Myra och sedan Vilja, Vilja blev sååå fin!



Efetr timmar av väntan var det så dags för Vilja att entra ringen, wow vilken hund. Hon gick som en klocka och stog jätte fint och gjorde precis som matet ville. Jag kan ju inte ta åt mig någon ära av att ha tränat henne ordentligt, för koppel har hon knappt haft på sig. Kontakt träning har vi inte heller inte sysslat med, tror att den här hunden är som mina barn. De vet vad mamma förväntar sig men inte kan framföra till dem och sedan gör de det:-D Självuppfostran eller nåt... :-)



Vilja fick jätte bra kritik, men... HP uteblev ;-( pga att hon har dubbla hörntänder. Men men de fina ord som domaren sa om henne så känner jag mig stolt över min lilla svara fara iaf.

Så småningom var det då Myras tur, först vann hon juniorklassen och sedan bästa tikklass följt av BIR. Hennes matte grät floder, eller som ngn i publiken sa 45 pers runt ringen gråter:-)
Så småningom var det då dags för finalerna som avlsutade med BIS:et. Fyra färger var representerade, på fjärde plats kom en svart mellan pudel och på tredje en brun dvärg. Kvar var en stor vit reslig hane och så lilla fina Myra med sin härliga attityd. Och som segrare stod till slut Myra. BIS en röd toy tik! har tydligen aldrig hänt förut. Vilken upplevelese det var och så publiken var med, spänningen och sedan glädjen äver att Myra och Lena vann. Resan hem gick bra jag körde och hade en Lena med mig eller iaf fysiskt, psykist vare hon långt uppe i det blå.



Grattis Lena ett välförtjänt BIS för Myra



Stolt uppfödare och ägare

1 comment:

Unknown said...

Hej Nina,

Vilken dag,det blev i Gnesta, tänk att vinna BIS med en sådan liten skrutta som Myra helt otroligt! Lena visade henne så fint.Jag är så glad!
Tack för hälsningen i min gästbok,
kram och vi ses nog snart igen
Jane