Sunday, March 8, 2009

Jack Russel attack

Jag skrev ett långt inlägg hur Terrie och Nova idag blev attackerade av en Jack Russel hane, men det försvann. Kanske lika bra tänk om någon som känner ägaren till eländet. Nedrans kä**ing... trots att hennes hund var lös mina i koppel lät hon honom gå fram till mina, eller rusa fram till Terrie och attackera honom. Sedan rörde hon inte en min för att hjälpa till att ta bort den där krokodilen blandat med plåtsax från mina hundar. Morr, vissa borde ha körkort på hund eller åtminstone tänka sig för innan de skaffar hund och kanske välja ras efter egen förmåga. Olyckor kan hända, hundar sticker, hör inte vad man säger osv sånt tar jag men den här damen försökte inte ens kalla in sin hund utan lät honom springa rakt på mina. När han sedan hamnade i tumult med mina var det jag och med Anders hjälp som fick dra bort hennes vilt huggande hund från våra, damen stod med händerna hängades eftersidorna och såg tyst på. Tack och lov så agerade Nova som den lejoninna hon är hon gick emellan och skydddade Terrie så det var hon som fick ta smällen.

Terrie verkade inte ha fått några men av attacken iaf, och Novas stolhet är nog inte knäckt men ett hål i huden på ena frambenet fick hon. Så det är tvättat och hon bryr sig inte. Men damen ska nog hålla sig från mig hädanefter, annars kanske jag säger några väl valda ord till henne.

No comments: