Wednesday, April 15, 2009

Mera Herrö

Janice i solstolen, men vart tog solen vägen
*

Candy, Leia, Stig och Nova under uppsikt av Leias lillhusse
*

Bedlingtonmyller
*

Svarat faran står och spanar ut över sjön
*

Hu så smutsig magen är...
*

Det är nog tur att mor inte såg allt som Honung hittade på... Honung hade jätte kul och roade sig kungligt uppe i Herrö, finns nog inte en millimeter av huset som hon inte utforskat.
*
Candy tar igen sig efter en dag ute, fjälluften tar på krafterna
*

Mamma och Arnes "hundar" eller lånehundar ska jag väl säga. Janice är Nicoles hund men hon fick flytta till mamma och Arne när situaionen mellan henne och Nova blev ohållbar, de kommer inte överens alls. Vilja som är min hund, mitt lilla hjärtegull fick åka upp när hon löpte. Situationen här hemma blev ohållbar med tre könsmogna hanar hemma, puh. Meningen var att Vilja skulle följa med oss hem igen nu efter påsk men jag had einte hjärta att ta av dem henne. Janice och Vilja har jätte kul tillsammans och trivs bra ihop och mamma och Arne älskar henne, hade jag tagit med henne hem igen så hade jag bara varit egoistisk. Där uppe behöver hon inte dela famanrna med fler än sin mor och hon får massor med uppmärksmhet och de hinner llära henne saker som jag inte hinner eftersom jag har för många hundar.
Så Vilja får bo kvar där och uppe och kanske så slipper utställningskarriären helt och hållet, det är lite svårt att hålla heneni päls när hon är där. Men än så länge är hon inte nerklippt så kanske kanske hinner vi ut i ringarna en sväng innan pälsen faller för saxen...
*
Mot bättre vetande åkte vi hela resan med lösa hundar i bilen, billigare att åka micra än volvo... Nåja Stig la sig ovanpå Honungs bur (jo Honung fick åka i bur, hon sa inte ett pip på varken upp- eller nerresan). Inte ser det skönt ut precis men han sov mest hela resan.
*


Och Icky han gjorde som vanligt när han slipper buren i bilen, la sig på hatthyllan bak.

*

No comments: