Tuesday, April 28, 2009

Officiell utställningsdebut

I lördags var vi till Västerås på hundutställning, Candy debuterade i officella sammanhang. Hon fick en slät 1:a och blev trea av fyra i junioklassen, inget att direkt jubla för men... hon var så duktig hela dan. Och i kritiken stod korrekta rörelser, vilket kändes som ytterligare ett bevis på att hon är helt återställd efter sin knäledsfraktur.

Candy är helt ljuvlig att ha med sig och umgås med, en underbar hund. Hur ska jag kunna skiljas från den här gulle tjejen :-(

*
gulle Candy hemma igen
*


Kolla vad jag har fått av Marianne på kennel Bobbyhills, två av Annika Saxengaards böcker om bedlingtonterriern Bonnie. Jag har bara hört talas om dessa böcker tidigare, nu ska jag läsa dem och sedan ska de få en framträdande plats här hemma att bo på:-)
Tack så jätte mycket Marianne, jag blev jätte glad över dem!
*

1 comment:

Maria said...

Det var just boken "9 små Bonnievalpar" som förde mig till rasen. Fick boken som barn och har allt sedan dess, velat ha en bedlis. På senare år har jag fått tag i den andra boken,,,, ja, den första i serien. Har sett ytterligare en bok med en bedlis ... dock inte som "huvudperson".