Friday, June 5, 2009

Sent omsider några rader

Äntligen fredag igen, puh vilka veckor det varit. Den här veckn har varit ganska häktiskt på jobbet och sedan dras jag med tröttheten från förra veckan och helgen. Jag orkar inte riktigt med den höga takten som mitt liv levt ett tag nu.

Förra veckan var det jobb mer än full tid mån-torsdag, måndadgkväll avslutning på Ickys kurs på brukshundsklubben kom hem strax efter kl 22. Tisdag kurs inne i Stockholm åkte hemifrån i ottan, efter kursen stanande jag kvar i stan till Anders kom in vi 19-tiden. Ut till Bagis och hämtade Nicoles möbler och hem med dem, kom hem vid 23-tiden bar möbler igen, puh vilka träningspass. Onsdagkväll åkte jag ner till Ljusterö med Icky, som skulle följa med Lena på SPK utställning (men den utställningen porrade han bort det lilla puckot). Torsdag fix oxch don hela dagen inför avtackningen av Lasse, Lasse min kära kollega som jag jobbat sida vid sida med i 8,5 år gjorde sin sista dag innan pensioneringen. På kvällen hade vi middag med spex med honom på restaurang Havspiren, en trevlig och lyckad kväll men ack så sorligt att säga hej då;-(

Fredag ledig, packa till mig själv och hundarna hämta upp Irene och Börje, tilll Finsta och plocka upp porr Icky och till Vallentuna och plocka upp Leija. Sedan mot Sörsjön med 4 obadade och oklippta hundar, hade jag vetat hur den där veckan skulle bli så hade jag inte anmält mer än max 2 hundar. Allt höll på att sluta me datt jag fick dra tjejerna men Ninna ryckte in och fixade leija hjälpligt. Så in i ringen kom hela högen även om tjejerna såg ut som här-kom-och-hjälp-mig typ.

Ninna klippte Dobby nästintill perfektion och det visade löna sig mycket bra. Tack Ninna för att du tog hand om Wilde sonen!

Jag är jätte nöjd och glad över alla mina hundars resultat på rasspecialen.
Dobby BIS
Börje 1:a HP
Stig CK, BH-5
Candy 1:a HP
Leija 1:a HP

Och jag är så glad att för att Josefine fick vara med om detta att vinna ett BIS med Dobby, hon förtjänar det verkligen.

Nu ska jag lägga mig i soffan framför TVn och äta popcorn och dricka Pepsi max och ladda inför morgondagen. I morogn går Costom BIke Show 2009 av stapeln och som vanligt sitet rjag och Marie backstage och knapapr in alla hoojjar som ska ställas ut i datorn och sedan räknar vi röster. Första året missade vi hela föreställningen inklusive prisutdelningen men åren har gett oss viss vana numera hinner vi både gå en sväng och kolla hojjarna och handla mellan inknappningen och rösträkningen + att vi hinner äta glass innan prisutdelningen :-)
http://www.custombikeshow.se/

No comments: