Monday, August 10, 2009

Hemma igen

efter en och en halv vecka i Härjedalen.

Vi har haft härliga dagar där uppe hos mor och Arne. Några dagar har ägnades åt klippning av hundar, det finns ju några att ta av sas. Först ut var Molly och Leija som skulle till Svenstavik på utställning den 1 augusti. Sedan fick Stig och Icky sig ett bad och genomgång med saxen. Mamma och Arnes små hundar Janice och Vilja badades och fick en total makeover, 10:ans skär. Vi kör med ekonomiklippning på dessa brudar eftersom mamma inte riktigt orkar klippa båda två så gör jag det när vi träffas och behöver hon hjälp däremellan så finns en tjej i Sveg som har hjälp till.

Greta slapp badet i Herrö hon badades dagen innan vi åkte uppöver.

Jag har badat i Svegsjön näsan varje dag där uppe, inte för at vattnet varit så där jätte skönt varje dag men efter att man gruvat sig lite så har det varit badbart. Några dagar var det riktigt varmt i sjön, 22 grader. Greta har varit med grannens Evas stora hundar nere vid sjön varje dag men hon har inte velat gå i vattnet, trots att både Emil och Taro badat.

I posten när jag kom hem låg en veterinärräkning för vården och medicinerna som den lilla stackars hundkraken med obehandlad öroninflammation som jag var och hämtade fick. 1803 kronor kostade det kalaset och än vet jag inte om det är över :-( Det svider i plånboken men än värre i hjärtat när man ser hur ont hunden har.

No comments: