Sunday, December 27, 2009

Blandade helgbilder

Så var julen 2009 över, Caroline har tillbringat julen hos sin far och Nicole har varit hemma. Svärmor kom och åt julmiddag med oss, sedan åkte hon med Anders in till Norrtälje på kvällen han skulle jobba natt. Så julaftonskvällen hade Nicoel och jag en mysig kväll med film, godis och småprat. Hundarna fick nya ben och nya gosedjur, Molly och Nova har gjort vad de kunnat för att "döda" flera av dem redan genom dragkamp.
Vi har haft en lugn och skön jul med mycket tid för hundarna och vänner. Jag har tur jag jobbar på onsdag som dessutom är halvdag sedan är jag ledig tom den 13 januari.
Nedan lite blandade bilder från helgen som gått.
*
*
Nicole plockade fram gosekissen ur kassaskåpet så den fick sig en årlig genomgång
*
*
Tomten på väg till grannen, usch och fy vilken läskig sak sa Icky
*

*
Nicole klär granen
*
*
Honung tar sig en titt på sin julklappsråtta, fiskespöt med en tiger som hon fick av Nicole var favoritjulklappen.
*
*
Nicole fick ett par skridskor i julklapp,kartongen utnyttjades till både att sova i och...
*
*
... gnaga på ben i.
Båda dessa grabbar Stig och Troy har känning av att Molly ska till att börja löpa så de går dagtid inomhus omkring med sk. tarzanskydd. Jag behöver väl inte tillägga att jag ruttnat på att torka upp deras markeringsraider *morr*
*
*
Filmtajm, ryggläge i soffan med en massa hundar och Honung som vill vara med. Troy håller fortfarande på att lära sig att slappna av och ligga i soffan. Oftast kommer han upp en stund sedan lägger han sig på golvet i stället, men stunderna i soffan blir längre och längre. Han hara ju goda läromästare i Icky och Honung.
*

*
Stig vilar med tomten
*


*
Nova, Molly, Stig, Troy och Icky
*


*

Troy nybadad och halvtorr

*










No comments: