Tuesday, March 9, 2010

Dålig på att uppdatera

är väl det minsta jag kan säga att jag är.

Molly mus börjar bli rund om magen nu, som förra gången har hon lite svårt att hålla tätt är man kissnödig så är det bråttom.. tycks vara hennes devis just nu. Hon är som småbarnen hon känner att hon är kissnödig när det nästan rinner över. Spännande värre är det iaf, Jennie har några roliga månader framför sig med bedlingtonvalpar. Han önksar sig en bra tik att spara så jag hoppas att hon får det. Skulle vara kul att se vad Jennie kan göra med en bedlington, kan hon göra en showmaskin av en sådan också... Det är en utmaning som heter duga i år för henne, eller hur Jennie ;-)

Janice är parad med Troy och det hoppas jag resulterar i ett gäng vita ulltussar. Ska bli så spännande och se vad det kan bli mellan dem. Men först och främst får vi se tiden an om det blir några valpar alls, men jag hoppas, hoppas att det blir det. Från den här kullen har jag redan ett par förfrågningar + att blir det en tik så vill jag behålla en avels- och utställningrätt på henne. Så en fodervärd som kan sköta pälsar skulle inte vara fel att hitta :-)

Årets utställningar har jag kanppt hunnit titta på än mindre fundera på vilka jag ska åka på. Risken är att vi ligger lågt tills valparna är leverade, det är så mkt annat fram tills dess också student mm. Stig ska iaf få hänga med Jennie på en utställning i april och det ska bli riktigt spänannde, något jag verkligen ser framemot.

No comments: