Sunday, March 21, 2010

Söndag våren som försvann

*
En härligt lerig syn möter en när man går ut
*
gissa hur förtjust vi är i nya vattenledningar när gården ska se ut så här. Några veckor sa de till mig att det skulle ta nu har de varit här och grävt hållt på sedan i början på januari...
*

Lika vacker åt båda håll och min hatväg är nu öppen för allmänheten, tror de. Men tji fick några som körde över vår tomt igårkväll, de körde fast i leran så en fick gå ut och skuva på, mohaa.
Anders fick ringa grävaren idag så de kom hit och grusade upp vägen, sedan sa det åt oss att flytta ut bilarna till vägen ikväll för att inte köra fast i morgonbitti på väg till jobbet.
A har kört ut sin men inte jag... det blir spännande imorgon.
*


Mitt i det hela börjde det att snöa
*
Så här såg det ut när Nova var ut på sin sista kisstur för dagen.
*
Här är Nova nyabadad och fönad, jo tack jag vet hon har passerat bäst före datum för länge sedan.
*
Nåja, nu är hon klippt iaf. Jag hade tänkt raka av henne hennes Amerikanska nacke idag men, jag kunde inte. Hon har haft den så länge nu så den får hänga med ett tag till. Vi får väl se om jag lyckas banta ner henne några hekton så kanske hon får följa på ngn utställning i sommmar, hon är ju veteran nu lill gumman.
*







No comments: