Thursday, March 25, 2010

Vad händer här näst

En nyklippt Stig
*
På lördag ska jag och Troy på en inofficiell utställning, det ska bli jätte kul. Vi är några fd kaninuppfödare som ska träffas där med våra hundar och umgås och ha en trevlig dag och på köpet får Troy och jag chansen att träna.
*
Nästa hund som ska åka på utställning är Stig som ska följa med Jennie och hennes hundar på en utställning. Matte håller naturligtvis tummarna för ett CERT :-)
*
Stig och jag är anmälda på en lydnadskurs och en viltspårskurs, hoppas att vi kommer med på en åtminstone. Jag har som mål för året satt upp att vara mer diciplinerad vad det gäller träningen av hundarna. Och att Molly och jag ska prova lyckan i en lydnads etta igen, jag har även bestämt mig för att försöka komma dit hän att jag startar åtminsone en hund till i en Lk 1:a i år. Jag tror att jag måste sätta upp tävlingsmål för att träna mer kontinuerligt.
*

No comments: