Sunday, June 6, 2010

Karlstad tor på 34 timmar typ

Fredagmorgon blev väckt innan klockan ringde av att några hundar (säger inte vems) skäller ute. Hade världens dunder huvudvärk, två Ipren och tre timmar senare är bilen packad, hundar lastade och vi åker mot Gullbringarna i Karlstad. Hämtade upp Leija på vägen. I Hummelsta stannade jag och gick in på godisaffären, innan jag kom framtänkte jag på att jag handlar annorlunda där nu än innan jag var där med Malin Eriksson. Hon lärde mig nämnligen att man ska ta en burk istället för en påse, man får plats med mer godis då ;-) och det köpte jag ögonabums. Iaf så tar jag mig en plastburk och en slev och går och börjar plocka godis från ena sidan av affären till den andra. Känner att jag är iakttagen och tittar upp och möter ett välbekant leende ansikte. Gissa vem som står där om inte Malin :-) Världen är bra liten eller egentligen inte vi var på väg till samma utställningoch ingen av oss kan motstå godisbutiken.
*
Kom till Karlstad vid 19-tiden och då hade jag två hudnar att bada och en att klippa, tar tag i Leija badar och fönar och ska sedan raka henne. Det är då jag inser att mina skär är kvar hemma, det som sitter i maskinen är ett tasskär, vilket inte räcker långt. Karin har köpt ett nytt skär till mig, nr 10... Suck, vad gör man jo man ringer en pudelmänniska och frågar har du möjligen ett 5:ans skär nej men ett 4:ans, bra jag kommer över. Men, .. både Karin coh ajg ahde druckit ett glas vin så det är bara att sätta karins snälal man i arbete som chaufför :-) Som om det inte var nog att han fick stå ut med både mig och fem hundar som invarderar hans hem han fick skjutsa mig runt halva stan mitt inatten också. Men, men jämfört med vad Karin ville låna ut honom till tidigare så... var detta en bagatell allt beror på vad man jämför med, eller hur Karin :-D
*
Nåja, väl hos Anna fick jag Leija rakad och som bonus fick jag se Annas nya lilla valp Pixie, såååå söt!
*
Kom i säng vid 01.30 tiden och sedan ringde klockan 05.30 he he pigg som en mört. Jag klarade mig men värre var det får Karin som bara sovit två timmar natten innan...
*
Målet för lördagen var Värmsland-Dals Terrierklubbs utställning i Fengersfors. Det gick inget vidare alls för mina hudnar en slät 1:a på både Stig och Leija :-( Men Sandra höll vår fana uppe genom att vinna Barn med hund den yngre klassen. Hon blev coachad av fantastiska Patricia och ivrigt påhejjad av oss andra. Goda råd av Eva och Malin fick hon också, så tack vare bra läromästare och ett stort intresse gick ungen och vann sin klass. Patricia har bilder i sin kamera som jag hoppas vi får ta del av sedan.
*
BIR blev min favorit Oliver och sedan slog han till och blev BIS! En himla trevlig dag i goda vänners sällskap och rätt hund vann.
*
När vi höll på att pacak ihop inser jag att jag glömt att smörja in mig med solskyddsfaktor, aj aj aj. Mina armar, nacke (naturligtvis hade jag uppsatt hår), hals mm knallröd. Idiot och så somjag tjatar på mina barn att de ska smörja sig men själv hade jag inte ens en tanke på att smörja mig. Idag har det lagt sig och jag har en fin fin bonnbränna :-/
*
Jag åkte från Karlstad vid 19.30 tiden lite mör men hyfsat pigg, en termos nybruggt kaffe och man håller sig allert :-) Kom till Norrtälje vid 24-tiden och eftersom det var Custom Bike Show fetsen så åkte jag ner till klubben en sväng, lämnade hundarna i bilen och gick in. Det var kallt som bara den hackade tänder och letade min yngsta dotter men hittade henne inte, så jag åkte snabbt vidaere hemåt. På vägen från klubben fick jag blåsa, polisen stoppade alla bilar. Skit kul polisen sa inte ett ord, 4 hundar, hela baksätet och lastutrymmet bestod av hundburar, passargerarsätet var fyllt till bristningsgränsen med div. trädgårdsväxter jag fått av Karin på väg från årets hojfest, nåja allt är väl normalt för en polis.
*
Kom hem vid 01-tiden, vattnade växterna och matade hundarna och sedan direkt i säng.
*

No comments: