Saturday, June 26, 2010

Midsommar på Gräddö

.
Årets midsommar firdes lite lungare, lite tråkigare än förra året...
.
Tråkigare och tråkigare, det var definitivt en mycket roligare fest än fjolåret med tråkigt menar jag att den inte bjöd på något möte med insatsstyrkan eller dyl :-D
.
Vi började firandet som traditionen bjuder på Kalles ängen, ätandes medhavd lunch. Och hör och häpna ni alla som vet vad jag var emot byggandet på vår granntomt, nu vill jag inte vara utan våra trevliga grannar som bor där.
.
Efter några timmars annan sysselsättning, som för mig var klippning av Molly samlades vi uppe vid tältet som gubbarna satte upp på ängen i hästhagen igår. Där grillade vi och hade knytis i kvällssolen. I takt med att solen gick ner byttes maten ut mot flytande föda... Jodå, tom jag drack vin hela kvällen :-)
.
HUndarn afick gå i skiftbyten uppe på ängen, de fick turas om att vara med. Gissa om Nalle och Sofie gick hem hos alla barn och mammor och en del papps också faktiskt.
.
Tack alla trevliga grannar och alla andra som var med igårkväll för en superkväll!
.
.
Firande på Kalles ängen
.
.
Middag
.
.
Vår midsommarstång klädd av alla barn som var med och skåda vad som finns i bakgrunden... Ibland är det nästan så att man skäms att säga vart man jobbar...
.


No comments: