Tuesday, November 2, 2010

Hm vem förser "Gull":isarna med djur

.
Här har vi lillebror Leo med sina två kaniner, den brun-vita "holländaren" är nog köpt i butik och Fredrik den svarta dvväduren är född hemma hos mig och tjänstgjorde ett par säsonger som avelshane innan han blev gosekanin hos Leo.
.

 .
Här har vi Sofie som är min uppfödning och lilla Hermelinen Gosis som jag köpte av Elisa för flera år sedan och som blev Nicoles kanin, han hette då Elron. Nicole tröttnade snabbt på honom och så småningom fick Sandra honom och han blev Gosis, han måste ha bott hos henne i minst 3 år nu kanske 4 tom.
.
.
Här har vi då Sandra med sina djur Soffisen och Gosis.
.
Ops, 3 av 4 djur kommer från mig och jag som alltid beskyller Karin för att ha gjort mig med bedlington, vilket faktsikt är sant. Och mitt mål nu är att göra Gull:isarna med en bedlington till våren. Klart att Sandra ska ha en bedlington att tävla JH med och Karin behöver en lydnads- och spårhund.
Om man på sin första barn med hund tävling visar en bedlington och dessutom vinner ska man väl ha en egen...
.
Kombinationen blir Molly och en kanonläcker hane
eller
Leija och Albus
;-)

No comments: