Wednesday, January 26, 2011

Snart utställning

Om en vecka ska vi på årets första utställning, SPK med Sofie... Det ska bli spännande och se om den lilla damen kan slita sig från matte för att följa med mig in i ringen en stund , men det troliga är nog att matte själv får visa henne :-)

Helgen därefter ska vi på inofficiell utställning, då ska Dessi visa Nova. Nova är en bra och pålitlig hund att ha som sin första uttällingshund.

Resten av utställningsåret planeras för fullt, i år blir det Leija och Silver som ska få hänga med. Sedan får vi se om småpojkarna Troy och Icky ska med ut ngt också, Molly kanske åker utsomlands en sväng och om Nova tycker den inofficiella är kul så kanske jag dammar av henne för en veteranklass ngn gång under året.

Valpar? Kankse, kanske, kanske att det blir en bedlingtonkull under året vi får se hur löp och allt annat faller sig. Får jag som jag vill så blir det en Molly kull, Molly och en underbar hane <3
Pudelvalpar får vi vänta med eftersom vi bara har "valpflickor", 2012 blir det förhoppningsvis en kull på Sofie. Hane är bestämd sedan länge men eftersom det är ett helt år kvar så kan jag hinna ända mig.

No comments: