Saturday, March 5, 2011

Utställning

Idag har jag och Leia, Delta Blue Creamy varit i Sollentuna på Terrierklubbens utställning. Det var ett starkt "startfält" med en massa tikar och en enda hane (en super stilig junior hane från kennel Isotop). Leia fick ett Exellent och vann öppenklassen men dock utan CK, så vår utställningsdag slutade med en Ex1:a i Ökl. Jag är nöjd att vi fick ett Exellent eftersom den här lilla damen helst umgås med sin familj och inte med mig. Tror att matte ska få visa henne hädanefter så att hon kan visa sitt fina steg och inte bara trampa under sig.


Utställning är mer än att visa hund, man träffar en massa trevliga mäniskor också. Tack alla för en trevlig dag!

Tack Nisse och resten av familjen Norén för att jag fick låna er underbart mysiga hund!



Vi avslutar med en bild på Mollys valp Kenja från kennel Secret Style

Ser ut att vara en (ursäkta språket) jävligt snygg hund, men det tänker jag inte säga till Jennie (för hennes självförtroende är redan för stort :-D )




No comments: