Thursday, April 21, 2011

Påsk

Äntligen påsk, Caroline är hemma och jag är ledig fyra dagar härligt härligt!!! Enda smolket i bägaren är att Nicole inte kommer hem i påsk ;-(

Största delen av helgen kommer att ägnas åt att försöka få lite ordning i trädgården, bada hundar och dra igång viltspårsträningen. Stige och jag har ju en stor uppgift att lösa i vår *fjärilar i magen* :-)

Lydnadsträningen med Molly går framåt men hon är lite svår att motivera någon längre stund, så vi kör korta träningspass. Kursen med Icky igår fick jag hoppa över, men vi tränar på förra veckans läxa en vecka till vilket inte gör inget alls, för det går trögt. Undar jag om detta är rätt träningsmetod för honom, nåja vi ger det några vekor till och ser hur vi utvecklas.
.
.
.
Här har vi den numera korthåriga Sofie.
.
Nöjd och glad ligger hon på köksbordet hemma i Karlstad, föga ointresserad av hennes uppfödares upprördhet över avsaknaden av päls. För övrigt så är jag den enda som upprörs, hennes matte tycker hon är lika fin så här som med en halv dm länge frisyr :-) Nåja, jag tröstar mig med att hon vet inte hur fin hund hon har och vilka möjligheter som hon kunde haft i sommar om inte...
.

No comments: