Monday, May 2, 2011

Lyckat spår


Stig och jag har fått äran att representera SKBK i SvTeKs klubbmästerskap i viltspår. Totalt är 13 stycken terrierraser representerade, hu jag trodde det skulle vara fler med tanke på att  i terriergruppen finns typ 37 raser. Mina tävlingsnerver är inte vad de borde vara :-/

Hur som helst så har vi kommit igång med träningen och jag tycker inte att vi fått till det överhuvudtaget i år. Förrän igår, då gick han ett iofs kort spår men det var klockrent. Jag blir så glad när jag ser mina hudnar jobba och hur roligt de tycker att det är. Jag vet inte vem av mig eller Stig som njöt mest av gårdagens spår :-)

Tyvärr så sätter en bihåleinflammation lite käppar i hjulen för oss just nu, jag skulle nog ha hoppat spåringen igår :-( Men, men med lite medecin så ska det nog snart gå över och då ska vi ut i skogen igen.

No comments: