Monday, July 4, 2011

Delta Blue Notify My Will

.
Hittade en valpbild på sötaste Vilja, valp till Janice och Elias. En kombination som jag trodde så mycket på och den enda valpen jag fick som dessutom växte upp i en fosterfamilj blev ju vacker som en dröm, men... Som alltid finns ju ett men, här var men:et att Vilja har bara fyra incisiver i nederkäken :-(
.
De två tänderna som saknas satte stopp för hennas utsällnings- och avelkarriär men inte för livet som livskamrat till min mor. Vilja bor uppe i Sveg med min mamma och lever ett bra liv helt ovetandes om utsällningsfrisyr, utställningar mm.
.
Ibland när jag ser bilder på henne när hon fortfarande hade sin päls kvar kan jag känna ett styng i hjärtat men Vilja har det bra hos mamma så varför ska jag klaga.
.
Vilja är min första hund jag fått plocka bort ur aveln men inte den sista, mer om detta kommer senare.
.

No comments: