Thursday, November 10, 2011

Nova Viltspårs Champion

Nova tillsammans med domaren Helene Käll

ser ni hur Nova ser ut att le förnöjt :-) jag tror hon förstod vad vi tyckte hon var duktig.


Idag blev Nova Viltspårs Champion, på dagen 10 år och 7 månader gammal.

Hon är så duktig och har sådan arbetsglädje, snacka om att jag har dåligt samvete för att jag inte tagit upp detta med hennes spårning igen förrän i år. Att spåra är henens favoritsysselsättning nr 1, följd av att leta efter möss nosa och lyssna i skrymslen och vrår .

Klöven släppte hon inte förrän jag bad om den och då hade hon haft den i munnen hela tiden från spåret tillbaka till bilarna och under tiden doamaren skev papperen mm.

Vädret var kanon med strålande sol, vi fick en riktigt bra dag i skogen. By the way så gick Stig ett spår också, ett 1:a pris. Stig var också duktig men bitvis kände jag inte rikgtigt igen honom. Han som i vanliga fall är så spårnoga var störd av något, han grejade det men något var det som jag inte såg men han kände av. Domaren förklarade för mig efteråt att det var en rejäl viltstörning, hon såg älgspåren.

Nu är vi trötta och nöjda med dagen både två och fyrbenta, dags att sova.

1 comment:

sofia said...

Grattis till championatet!