Monday, December 12, 2011

HUND 2011

Stora Stockholm i år var Nordisk Vinnarutställning. Ilkka och jag var där utan egna hundar, men ställde två griffoner. Det gick inge bra alls, lilla Julianan föll inte domaren alls på läppen han gilalde inte hennes utsående ögon och hon fick ett VG. Min Skorp som i vanliga fall gör allt för att behaga mig, ville inte alls vara med hon hade svansen nere och såg mest besvärad ut av hela situaionen. Väl återförewnad mede husse gick hundskrället som en klocka. Det var sista gången hon fick följa med oss på en inomhusutställning.

Efter griffonbedömningen begav vi oss av till bedlingtonringen, BIR och Nordisk Vinnare 2011 blev min favorit Oliver (ja han är min favorit trots att han dissade min hund). Bedömningen hade vi redan missat men knytisjulbordet hann vi med, som vanligt fanns en massa gott att äta. Som avslutning på dagen blev det lite shopping och snack med trevliga människor.

Länken till SKK:s BIR bild på snygg Oliver!

http://www.flickr.com/photos/svenska-kennelklubben/6486808737/in/photostream


På vägen hem stanande vi till och plockade upp min systerdotter åte till en McD och åt, sedan tillbaka med systerdottern och vidare till Solna. Där plockade vi upp Nicole som från Norrland med (hennes fars kusiner) Martina och Per-Fredrik. Jag har inte träffat Martina på fler herrans år så det var jätte kul att få träffa henne, även om det var en kortis.

Sedan styrde vi kosan hemåt, hemma hade vi fullt hus. Dessi, Alex och Natacha har varit hemma idag med våra hundar, ungdomarna valde helt rätt helg att vara hemma hos oss :-)

No comments: