Tuesday, May 1, 2012

Sofie på utställning

.
Ser ut som matte Karin berättar något intresant, jag gissar att det gäller nästa söndags stora händelse
.

.
Matte rättar till luggen på sin Soffa
.

.
Sofis rumpa, mattes klippte jag bort :-)
.
.
.
Sofie och hennes pappa Troy ställdes ut i Västerås i söndags. Båda hundar i gräsliga pälsar, ingen av hundarna har någon matte som kan sköta pälsar ordentligt :-( Men men, båda hundarna får gå skog och marrk och vara just "hund", så då får jag väl ta detta med dåliga pälsar istället.
.
Sofie fick ett VG, hon vill verkligen inte gå i ringen ingen spänst och schwung i steget alls. Troy blev BH-4 vilket jag får vara nöjd med med tanke på hur hans man ser ut :-/ Och vad har jag lärt mig av detta... skicka KG på en handler- och peppa hunden-i-ringenkurs och mig själv på en pälsvårdskurs...
Ja det sistnämnda är nog ett måste om, men för Sofie och Karin ser framtiden lite annorlunda ut...
.

No comments: