Wednesday, September 19, 2012

Jag har en trogen läsare av bloggen som allt som oftast påminner mig om att uppdatera den... Mina uppdateringar görs oftast utifrån bilder och nu har jag problem med att få in mina bilder i datorn. Min dator vägrar läsa kamerans minneskort... Så till dagens uppdatering använder jag en gammal bild som jag tror är gjord i någon facebook applikation.

Vad har hänt hos oss? Caroline har åkt tillbaka till England för att läsa tredje året av sin utbildning Business management and public relations vid University of Worcester. Nicole, Sima och Gaia var ute hos oss en sväng i helgen. Sima måste vara guds gåva inte bara till min dotter utan även till oss, den här gången hjälpte han Ilkka och städa i garaget. Ilkka har ju handen i gips och klarar inte av att göra annat än att peka :-) och Sima hjälper gärna till och utför det som ska göras. Sima har en fallenhet för att se vad som behöver göras och sedan gör han det. Nicole, jag och Gaia var ut i skogen och plockade lite trattisar, med tanke på att varken jag eller Nicole har "svampögon" så fick vi ihop rätt mycke svamp. Gaia växer och utveckals för varje gång jag träffar henne, hon är glad, charmig och världens vackraste lilla tjej. Att vara med ute i svampskogen gjorde henne trött, hon sov i ett par timmar sen var hon vaken och glad tills mitt i natten.
Det är trist att Caroline är så lång borta men jag får passa på att njuta av de stunder vi hinner vara tillsammans när hon är hemma. En helg som denna när jag får rå om hela Nicoles familj är riktiga guldkorn. Innan Caroline åkte till England hann vi med en barn och mamma dag, eller nu förtiden heter det bar, barnbarn och mamma/mormor dag. Nicole, Caroline, Gaia och jag spenderade en eftermiddag på Ulriksdals Slottsträdgård. Vi åt lunch på trädgårdscafét, deras underbara vegetariska buffé och strosade runt i trädgården bland blommor och grönsaker.
Båda mina flickor är så duktiga, mamma är så stolt över er båda två.


Sofie och Icky

No comments: