Monday, October 22, 2012

F som i fail

I helgen har Molly och jag gjort skogen ordentligt. Vi började lördagsmorgonen på Gräsö med ett öppenklass viltspår. Vi passerade tidsgränsen 45 min med råge :-( Det var hur blött som helst i skogen, alla diken var vattenfylllda stor del av marken var vattenmättad så det blev mycket klafs. Molly plurrade i ett dike och fick simma lite. Intresset för spåret var mestadels svalt, dock vaknade hon till vid skottet och letade snabbt upp klöven som hon sedan stolt bar tillbaka till bilen.

Söndagmorgon upp i ottan och till Gräsö igen, samma resultat som igår, tidsfel så det skrek om det :-( Hon var mer alert idag men skrämde upp ett vilt från en grandunge och hade sedan svårt att koncentrera sig på spåret igen. När hon äntligen kommit igång igen fick hon korn på en svamplockare och sedan var det kört. Som igår vaknade hon till av skottet och blev ivrig och letade rätt på klöven hur piggt och glatt som helst.

Jag borde insett att man inte gör sånt här med en helpuckad skendräktig hund, ja ja man lär av sina misstag och vi kommer igen när hon blivit sig själv igen. Men jag kan lova att jag hade en glad och trött hund både lördag och söndag.

No comments: