Friday, October 18, 2013

Hundfoder och shoppning

Har gått över till färskfoder till 90 % på mina hundar. De tycker om det och efter ca 7-8 månader som vi nu utfodrat med det så verkar de må bra av det. Molly har på äldre dar börjat reagera på vissa torrfoder, hon får plitor som hon kliar har helt blivit av med dessa. Tyvärr har jag lite dålig koll och missar ibland så att hon lyckas stjäla torrfoder från någon hund som fortfarande får sånt ibland, vilket straffar sig inom ett par dagar.

Valpar och unghundar ger jag lite torrfoder, valparna för att jag vet att de flesta helt utfodrar med det och då är det bra om de är van detta också. Varför jag ger unghundarna vet jag egentligen inte, kanske för att jag vill att de ska kunna äta det också.

Hur som haver så beställde jag valpmat härom dagen, fick det hemkört igår och idag hittar jag en kanonsida på nätet som ger en massa rabatt om man handlar genom den. Behöver jag säga att min hundmatsleverantör finns med...

Innan ni handlar något på nätet kolla om de finns med på Lyoness hemsida, det ger rabatt!
http://www.lyoness.net/se/wie-funktioniert-lyoness.aspx#tab-3

No comments: